Dostępność plus – po co, jak i dla kogo?

Autor: Kasia Bartosiewicz Bezpieczeństwo, zdrowie, wolność czy  dobra jakość życia, te wartości są celem każdego z nas i podstawą dobrobytu współczesnego społeczeństwa. Jednym z najważniejszych aspektów jakości życia jest swobodny dostęp do dóbr, produktów, usług i możliwość udziału w życiu...

Więcej...
Relacja z samym sobą

Relacja ze sobą

Od tego jaki masz stosunek do siebie samej/samego zależy niezmiernie dużo w Twoim życiu. Zauważ, że czujesz się „źle” w sytuacjach, w których zachowałaś/eś się nie tak jak uważasz, że powinnaś/eś. Przeżywasz nieudaną rozmowę rekrutacyjną, bo sądzisz, że kiepsko wypadłaś/eś....

Więcej...

Jak radzić sobie z kryzysem emocjonalnym?

Od czasu do czasu każdemu się zdarza kryzys emocjonalny. Zmaganie się z bezsilnością i odrzuceniem po rozstaniu, życie w lęku po utracie pracy, kryzys rodzinny lub zawodowy. Negatywne emocje są tak silne, że potrafią paraliżować, odbierać motywację, albo prowadzać do...

Więcej...
Dobre samopoczucie

JAK ŻYĆ, ŻEBY CZUĆ SIĘ DOBRZE

„Najważniejszą umiejętnością w życiu jest nauczenie się zarządzania swoimi nastrojami” – mówi znany amerykański psycholog Michael D. Yapko. Dlaczego to takie ważne? Bo człowiek podejmuje decyzje pod wpływem swoich stanów emocjonalnych. A będąc w obniżonym nastroju, podejmuje błędne decyzje. Takie,...

Więcej...
zasady komunikacji

3 zasady konstruktywnej komunikacji

W nawiązaniu do ostatniego mojego artykułu blogowego „Czy jesteś toksyczna/y?”, dziś będzie o właściwej komunikacji. KOMUNIKAT „JA” Pierwszą zasadą konstruktywnej komunikacji jest przyswojenie sobie zasady, że nie należy mówić o rozmówcy, ale o sobie. Jeśli denerwuje Cię lub rani to...

Więcej...
toksyczny człowiek

Czy jesteś toksyczna/y?

Jeśli Twoje relacje z ludźmi są trudne i przysparzają Ci wiele przykrości, a chcesz to zmienić, to uczciwie trzeba zadać sobie pytanie o to, czy nie bywasz toksyczna/y. Gdy ludzie nie spełniają naszych oczekiwań i potrzeb, częstą reakcją jest obarczanie...

Więcej...
Jak być szczęśliwym

Dbanie o swoje szczęście a egoizm

Stabilne poczucie własnej wartości to taki stan umysłu, gdy priorytetem jest nasze dobre samopoczucie. Nie mylić z egoizmem 🙂 Jak to odróżnić? Przede wszystkim należy przyswoić, że: NIE JESTEŚ ODPOWIEDZIALNA/Y ZA NICZYJE SZCZĘŚCIE Oznacza to, że nie należy zajmować się...

Więcej...
Praca nad poczuciem własnej wartości

Jak podnieść poczucie własnej wartości?

Niskie poczucie własnej wartości przysparza nam wielu przykrych uczuć i negatywnie determinuje nasze wybory życiowe. Utrudnia, a nawet uniemożliwia tworzenie trwałych, bliskich relacji. Jak przyjaźnić się z kimś, kto czuje się zraniony każdym niewinnym żartem lub komentarzem na swój temat?...

Więcej...
Samoocena

O poczuciu własnej wartości

Nie przesadzę, jeśli powiem, że poczucie własnej wartości determinuje wszystko, całe nasze życie. Zupełnie innych wyborów dokonujemy mając wysokie i niskie poczucie własnej wartości. Innymi osobami się otaczamy, inaczej reagujemy, inaczej się zachowujemy, podejmujemy inne wyzwania zawodowe i życiowe. CO...

Więcej...
Asertywna komunikacja

Jak odmawiać i stawiać granice?

Czy to w pracy, czy w życiu osobistym, rodzinnym – wszędzie możemy mieć do czynienia z naruszaniem naszych granic. Czym są osobiste granice? Powiedziałabym, że są to krawędzie naszej wewnętrznej przestrzeni pozytywnych emocji. Poza nimi znajdują się przeróżne negatywne uczucia....

Więcej...
Jak radzić sobie ze złością

Jak “panować” nad swoją złością?

Zarządzanie swoją złością nie jest łatwe, tak jak w przypadku pracy nad każdą inną emocją. „Zarządzanie”, a nie „panowanie” nad złością, ani jej kontrolowanie czy eliminacja. Bo nie chodzi o to, aby złość tłumić, udawać przed otoczeniem, że się jej...

Więcej...
sposoby na złość

Jak radzić sobie ze złością?

Wokół siebie obserwuję wiele ludzi, którzy często się złoszczą. Powody są rozmaite: bo kierowca zajechał drogę, bo kolega w pracy znowu podrzucił dodatkową robotę, bo mąż nie reaguje na dziecko, bo klient się spóźnia itd. itp. Można by powiedzieć, że...

Więcej...
niezadowolony klient

Zawsze broń efektów swojej pracy

NIEZADOWOLONY KLIENT Gdy sprzedajesz usługi, zdarza się „najgorszy rodzaj” klienta, czyli ten, który jest na tyle niezadowolony, że na pewnym etapie zamówienia chce przerwać proces, wycofać się i zerwać umowę. Co wtedy robimy? Jak reagujemy? Wielu z nas trudno nie...

Więcej...
Strach przed zmianą pracy

Strach przed zmianą pracy cz. II

DLACZEGO SIĘ BOISZ Rozwój osobisty (a on zawsze prowadzi do rozwoju zawodowego), zasadniczo sprowadza się do pracy nad emocjami. Bo to właśnie to co czujemy sprawia, że czegoś nam się chce, albo że nie robimy tego o czym marzymy. Lęk...

Więcej...
Strach przed zmianą

Strach przed zmianą pracy cz. I

Strach przed zmianą pracy nie jest żadnym szczególnym rodzajem tzw. lęku przed zmianą. Z moich obserwacji wynika, że strach przed zmianą pracy jest tym większy im ogólna tendencja osoby do odczuwania lęku. Bo taka skłonność jest zróżnicowana. Są ludzie, którym...

Więcej...
Trudny klient

Jak sobie radzić z trudnym klientem?

Dzisiaj będzie o tym jak radzić sobie z niezadowolonym klientem. Ale nie tylko. Czterostopniowa procedura stopniowania reakcji Pameli Butler jest bardzo uniwersalnym narzędziem do chronienia siebie zarówno przed złocią innych osób, jak i przed wpędzeniem samej/go siebie w negatywne emocje,...

Więcej...
złe nawyki

Sposób na złe nawyki

Chcesz się zmienić, wykorzenić złe nawyki, stać się bardziej pracowita/y, stanowcza/y, , odporna/y, przebojowa/y, po prostu inna/y… ale jak możesz to zrobić nie będąc w stanie poświęcić kwadransa na autorefleksję? Nie wierzysz, że nie potrafisz? Spróbuj. Co najmniej 11 badań...

Więcej...

Działać czy odpuścić?

Odróżnianie tego, na co mamy wpływ, od tego, co zupełnie od nas nie zależy, to umiejętność ludzi szczęśliwych. Dlaczego? Bo szczęśliwi ludzie mają wysokie poczucie własnej wartości, a ono w ogromnej mierze zależy od poczucia sprawczości, kompetencji i satysfakcji z...

Więcej...

Analiza Transakcyjna wg Berne’a

Analiza transakcyjna to narzędzie kompleksowe zaprojektowane przez Erica Berne’a na początku lat 60-tych XX wieku, które łączy w sobie analizę procesów intrapsychicznych  z zachowaniami interpersonalnymi. Jest modelem szeroko wykorzystywanym w wielu obszarach związanych z psychologią, ale również m.in. w obszarze...

Więcej...
Co to jest asertywność

5 praw asertywności

Wbrew pozorom o asertywności można powiedzieć znacznie więcej niż to, że jest zdolnością mówienia „nie”. Asertywność to umiejętność pełnego wyrażania siebie we wszystkich relacjach międzyludzkich i to w sposób nie raniący drugiej osoby. Z tymże każdy z nas zapewne zna...

Więcej...