W pracy menedżera kluczowymi umiejętnościami są: umiejętność współpracy, podejmowania decyzji, wyznaczania zadań pracownikom, wspierania ich, wymaganie i egzekwowanie pożądanych zachowań, komunikatywność, umiejętność pracy on the job.
Podczas szkolenia koncentrujemy się na nabyciu kluczowych i niezbędnych umiejętności menedżerskich potrzebnych do sprawnego zarządzania zespołem oraz sprawnej organizacji pracy w codzienności szefa zespołu
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności menedżerskich potrzebnych do sprawnego zarządzania zespołem oraz sprawnej organizacji pracy w codzienności szefa zespołu. Koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
- sprawnego kierowania zespołem
- wypracowania autorytetu i wiarygodności w oczach swojego zespołu
- skutecznego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów
- odpowiedniego motywowania pracowników
- bycia asertywnym
- wyznaczania zadań pracownikom
- egzekwowania odpowiednich zachowań
- wspierania pracowników w osiąganiu celów poprzez pracę z nimi nad obszarami do rozwoju (on the job)
Zgłoszenie chęci udziału:
Program szkolenia:
Rola i zadania menedżera
- Skuteczność menedżera – czym jest i co na nią wpływa
- Umiejętności przydatne w pracy menedżera
- Cechy sprawnego menedżera
Autorytet i zaufanie w zespole
- Budowanie autorytetu
- Zachowania niszczące autorytet
- Wypracowywanie zaufania w zespole
Komunikacja w grupie
- Podejmowanie decyzji przez grupę
- Proces decyzyjny
- Trudności związane z podejmowaniem decyzji
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda
- Diagnozowanie etapów rozwoju pracowników wg Blancharda
- Style zarządzania a sposób pracy z pracownikiem (wsparcie-szkolenie-coaching)
- Zarządzanie poprzez cele
- Rozwijanie potencjału pracowniczego z uwzględnieniem typów osobowości
Delegowanie i wyznaczanie pracownikom zadań
- Cel delegowania zadań
- Sposoby delegowania zadań
- Egzekwowanie wykonania zadania i odpowiednich zachowań
- Informacja zwrotna (SPINKA, kanapka)
Motywowanie
- Motywacja – czym jest i jaki jest jej mechanizm
- Indywidualne motywatory – czym są i jak je rozpoznać
- Jak ustalić sposób skutecznego motywowania pracowników
- Jak skutecznie motywować
Stres i strategie radzenia sobie ze stresem
- Czym jest stres i jaka jest jego rola
- Mechanizmy powstawania stresu
- Oznaki stresu
- Predyspozycje osobowościowe a stres
- pozytywne aspekty stresu
- rozpoznanie własnych stresorów
- Techniki radzenia sobie ze stresem
Praca „on the job”
- Jak ustalić z pracownikiem obszar do rozwoju
- Jak wspierać pracownika w osiąganiu przez niego celu
- Praca „on the job”
- Informacja zwrotna SPINKA Kanapka
Podsumowanie
- Wnioski
Czas trwania: 3 dni szkoleniowe
Grupa docelowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które przygotowują się do objęcia stanowiska menedżerskiego lub też już stawiają pierwsze kroki w roli menedżera. Zapraszamy również wszystkie inne osoby, które chcą w przyszłości pracować na stanowisku lidera zespołu
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia:
- wejdą w rolę menedżera z odpowiednimi zasobami wiedzy i kompetencji, dzięki czemu poczują się pewnie na nowym stanowisku pracy
- będą umieli budować swój autorytet w zespole
- będą umieli sprawnie komunikować się z innymi, rozwiązywać pojawiające się problemy oraz konflikty
- wypracują postawę asertywną, która wpłynie pozytywnie na budowanie wizerunku szefa
- nauczą się, jak delegować zadania i oceniać pracowników
- poznają metody motywowania podległego zespołu
Korzystając ze szkolenia otrzymasz:
- komplet materiałów szkoleniowych
- lunch
- dostęp do całodziennego bufetu kawowego
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- gwarancję indywidualnych konsultacji z trenerem przez 6 miesięcy od zakończenia szkolenia (telefonicznych i mailowych)
Metody szkolenia:
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Dzięki ćwiczeniom z użyciem kamery, uczestnicy szkolenia mają możliwość dostrzeżenia swoich obszarów do poprawy i aktywnego ich przepracowania.