Komunikacja (ta werbalna i niewerbalna) odpowiada za 93% naszego sukcesu w osiąganiu zamierzonego celu. Zarówno w sytuacjach codziennych, w życiu prywatnym, ale również w sprawach zawodowych, w kontaktach z klientami czy z szefem. Na szczęście da się ją wytrenować! Wymaga to tylko odrobiny zaangażowania…
Cel szkolenia:
- nabycie i rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się,
- nabycie umiejętności wdrożenia efektywnej komunikacji w środowisku uczestnika szkolenia

Zgłoszenie chęci udziału:
Program szkolenia:
Proces komunikacji
- Kanały komunikacji
- Komunikacja werbalna
- Komunikacja niewerbalna
- Efekt pierwszego wrażenia i jego rola
Ustalenie celu
- Do czego dążę – SMART
- Argumentacja
- Bariery utrudniające komunikację
Style komunikacji
- Omówienie poszczególnych stylów
- Test – jaki jest mój styl?
Aktywne słuchanie, rola i bariery w aktywnym słuchaniu
- Techniki aktywnego słuchania
- Typy słuchaczy
- Komunikaty pozawerbalne
- Odbiór komunikatu przez słuchacza
Budowanie relacji i odpowiedniego nastawienia
- Zaufanie, empatia
- Budowanie relacji
- Komunikat „Ja”
Percepcja
- Spostrzeganie – czym jest i jego rola
- Komunikacja i ujawnianie „Ja”
- Okno Johari
- Kwadrat von Thuna
Podsumowanie
- Co sprawia, że komunikacja jest skuteczna
- Wnioski
Forma szkolenia: wykłady, warsztaty, ćwiczenia
Czas trwania: 8 godzin
Grupa docelowa:
- Wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie lepszego porozumiewania się z innymi
- Wszyscy, którzy chcą osiągać więcej poprzez skuteczniejsze porozumiewanie się
- Wszyscy, którzy chcą być lepiej zrozumiani
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- zwiększenie kompetencji w zakresie efektywnego komunikowania się z innymi
- polepszenie współpracy w grupach
- poznanie i umiejętność stosowania różnych technik komunikacyjnych
- świadomość i umiejętność rozwiązywania konfliktów
Korzystając ze szkolenia otrzymasz:
- komplet materiałów szkoleniowych
- lunch
- dostęp do całodziennego bufetu kawowego
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- gwarancję indywidualnych konsultacji z trenerem przez 6 miesięcy od zakończenia szkolenia (telefonicznych i mailowych)
Metody szkolenia:
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Dzięki ćwiczeniom z użyciem kamery, uczestnicy szkolenia mają możliwość dostrzeżenia swoich obszarów do poprawy i aktywnego ich przepracowania.