Komunikowanie się w zespołach, grupach roboczych, doskonalenie umiejętności tworzenia korespondencji, przygotowywanie i prowadzenie prezentacji
Cel szkolenia:
Nabycie i rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się, nabycie umiejętności wdrożenia efektywnej komunikacji w środowisku uczestnika szkolenia, wzrost kompetencji w zakresie korespondencji z klientem poprzez email, pisma, listy, nabycie umiejętności komunikowania się w grupie, umiejętność przygotowania i poprowadzenia prezentacji
Zgłoszenie chęci udziału:
Program szkolenia:
Proces komunikacji
- Kanały komunikacji
- Komunikacja werbalna
- Komunikacja niewerbalna
- Efekt pierwszego wrażenia i jego rola
Ustalenie celu
- Do czego dążę – SMART
- Argumentacja
- Bariery utrudniające komunikację
- Style komunikacji
- Omówienie poszczególnych stylów
- Test – jaki jest mój styl?
Aktywne słuchanie, rola i bariery w aktywnym słuchaniu
- Techniki aktywnego słuchania
- Typy słuchaczy
- Komunikaty pozawerbalne
- Odbiór komunikatu przez słuchacza
Budowanie relacji i odpowiedniego nastawienia
- Zaufanie, empatia
- Budowanie relacji
- Komunikat „Ja”
Percepcja
- Spostrzeganie – czym jest i jego rola
- Komunikacja i ujawnianie „Ja”
- Okno Johari
- Kwadrat von Thuna
Trudne sytuacje w kontakcie z klientem
- Trudny klient czy trudna sytuacja
- Konflikt
Komunikacja poprzez inne kanały
- Sztuka komunikacji poprzez email
- Social media
- Korespondencja, pisma, listy
Komunikacja w grupie
- Podejmowanie decyzji przez grupę
- Proces decyzyjny
- Trudności związane z podejmowaniem decyzji
- Wystąpienia publiczne
- Przygotowanie wystąpienia
- Prezentacja wystąpienia
- Radzenie sobie z trudnościami
Podsumowanie
- Co sprawia, że komunikacja jest skuteczna
- Wnioski
Forma szkolenia: wykłady, warsztaty, ćwiczenia
Czas trwania: 16 godzin
Grupa docelowa:
Pracownicy, menedżerowie, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie komunikacji.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
zwiększenie kompetencji w zakresie efektywnego komunikowania się z innymi
polepszenie współpracy w grupach
poznanie i umiejętność stosowania różnych technik komunikacyjnych
świadomość i umiejętność rozwiązywania konfliktów
Korzystając ze szkolenia otrzymasz:
- komplet materiałów szkoleniowych
- lunch
- dostęp do całodziennego bufetu kawowego
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- gwarancję indywidualnych konsultacji z trenerem przez 6 miesięcy od zakończenia szkolenia (telefonicznych i mailowych)
Metody szkolenia:
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Dzięki ćwiczeniom z użyciem kamery, uczestnicy szkolenia mają możliwość dostrzeżenia swoich obszarów do poprawy i aktywnego ich przepracowania.