Szkolenia
Obsługa Klienta
Profesjonalna obsługa klienta to fundament każdej udanej firmy. Szkolenie z zakresu obsługi klienta pomoże uczestnikom zrozumieć, jak budować pozytywne relacje z klientami, skutecznie odpowiadać na ich potrzeby oraz jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami.
Cel Szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników do pracy z klientem, wzrost kompetencji pracowniczych w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, nabycie kompetencji w zakresie efektywnej komunikacji z klientem, rozwiązywania trudnych sytuacji w kontakcie z nim, czy radzenia sobie ze stresem w pracy.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na:
  • Doskonaleniu jakości obsługi Klienta w firmie.
  • Zwiększeniu poziomu zadowolenia Klientów z obsługi.
  • Zwiększeniu kompetencji komunikacyjnych osób pracujących z Klientami.
  • Nabyciu umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z Klientami.
  • Nabyciu umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Dla kogo?
  • Pracowników działów obsługi klienta i sprzedaży.
  • Managerów działów, mających kontakt z klientem.
  • Wszystkich innych osób chcących porszerzyć swoją wiedzę i kompetencje w zakresie obsługi klienta.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Praca z kamerą
Dzięki ćwiczeniom z użyciem kamery, uczestnicy szkolenia mają możliwość dostrzeżenia swoich obszarów do poprawy i aktywnego ich przepracowania.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Obsługa klienta - wprowadzenie
  • Dobra obsługa klienta jako najważniejszy wyróżnik firmy na tle konkurencji
  • Marketing szeptany a budowanie wizerunku przez dział obsługi Klienta
  • Czego oczekują nasi klienci a co ich zraża w kontakcie z firmą
II
Poziomy jakości obsługi klienta
  • Pięć poziomów jakości obsługi klienta
  • Punkty kontaktu i punkty wpływu
  • Żelazne zasady w obsłudze klienta/savoir vivre
  • Budowanie relacji z klientem i jego lojalność
III
Komunikacja w obsłudze klienta
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Aktywne słuchanie i techniki aktywnego słuchania
  • Przejmowanie kontroli nad rozmową, zarządzanie informacją
  • Słowa, jakich warto używać i zwroty, których warto unikać–programatory lingwistyczne
IV
Percepcja
  • Spostrzeganie – czym jest i jego rola
  • Kwadrat komunikacyjny von Thuna
  • Błędy w komunikacji z klientem
  • Podsumowanie dnia
Dzień 2
I
Komunikacja w obsłudze klienta przez telefon i mailowo
  • Znaczenie pierwszych sekund kontaktu telefonicznego
  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Kluczowe aspekty obsługi klienta przez telefon
  • Zasady komunikacji mailowej z klientem
II
Asertywność w obsłudze Klienta
  • Asertywność – czym jest
  • Sposoby komunikowania się: uległy, agresywny, asertywny
  • Budowanie asertywnej postawy
  • Asertywna prośba
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna reakcja na agresję bądź manipulację
  • Asertywna informacja zwrotna
III
Radzenie sobie z trudnymi Klientami
  • Opiekun merytoryczny klientów
  • Radzenie sobie z agresywnym rozmówcą
  • Rozmowa z Klientem nastawionym na „nie”
  • Radzenie sobie z Klientem dominującym w rozmowie
  • Praca z Klientem niepotrafiącym słuchać
  • Przejmowanie kontroli nad rozmową z Klientem dużo mówiącym
IV
Stres i sposoby radzenia sobie ze stresem
  • Czym jest stres, rodzaje stresu
  • Czy stres jest potrzebny?
  • Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych?
V
Podsumowanie, wnioski i rozdanie certyfikatów