Ze względu na to, że ciągle kupujemy i sprzedajemy, warto robić to w sposób umożliwiający osiąganie jak największych zysków przy jednoczesnym zachowaniu dobrych relacji z drugą stroną negocjacji.
Koszt tego szkolenia zwróci się Państwu wielokrotnie!
Cel Szkolenia
Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji w zakresie prowadzenia negocjacji zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym. Zawiera ono wiele ćwiczeń praktycznych, warsztatów, dyskusji nad problemami, poszukiwania kreatywnych rozwiązań.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
Uzyskania przewagi nad drugą stroną negocjacji poprzez dobrą znajomość technik i zasad udanych negocjacji.
Zwiększenia zysków poprzez umiejętne prowadzenie negocjacji z klientami/kontrahentami/partnerami handlowymi.
Dla kogo?
Idealne dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne i osiągać lepsze wyniki (m.in. menedżerów, handlowców i prawników).
Osób, które dopiero rozpoczynają pracę nad zwiększaniem swoich kompetencji negocjacyjnych.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Negocjacje – kiedy warto negocjować?
Definicje i kryteria negocjacji
Interesy a stanowiska w negocjacjach
Co negocjujemy?
II
Style osobowości a budowanie relacji w biznesie
Typy osobowości w kontekście negocjacji
Zasady komunikacji – kontrola i obserwowanie komunikacji drugiej strony
Komunikacja niewerbalna i werbalna
III
Przygotowanie do negocjacji
BATNA, WATNA
Rozpoznanie sytuacji
Emocje a fakty
IV
Style negocjacyjne
Styl twardy
Styl miękki
Styl rzeczowy
V
Praca warsztatowa
Dzień 2
I
Zasady negocjacji
Stereotypy w negocjacjach
Błędy wpływające na wynik negocjacji
Zasady prowadzenia skutecznych negocjacji
II
Siła argumentów
Odpowiedni dobór argumentów
Komunikowanie argumentów – wykorzystanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Zasady w ustalaniu priorytetów
III
Techniki negocjacji
Rozpoczynanie negocjacji
Techniki stosowane podczas negocjacji i sposoby obrony przed nimi
Dostosowanie technik do sytuacji negocjacyjnej
IV
Czynniki zewnętrzne wpływające na skuteczność negocjacji