Szkolenia
Negocjacje
Ze względu na to, że ciągle kupujemy i sprzedajemy, warto robić to w sposób umożliwiający osiąganie jak największych zysków przy jednoczesnym zachowaniu dobrych relacji z drugą stroną negocjacji.
Koszt tego szkolenia zwróci się Państwu wielokrotnie!
Cel Szkolenia
Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji w zakresie prowadzenia negocjacji zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym. Zawiera ono wiele ćwiczeń praktycznych, warsztatów, dyskusji nad problemami, poszukiwania kreatywnych rozwiązań.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
  • Uzyskania przewagi nad drugą stroną negocjacji poprzez dobrą znajomość technik i zasad udanych negocjacji.
  • Zwiększenia zysków poprzez umiejętne prowadzenie negocjacji z klientami/kontrahentami/partnerami handlowymi.
Dla kogo?
  • Idealne dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne i osiągać lepsze wyniki (m.in. menedżerów, handlowców i prawników).
  • Osób, które dopiero rozpoczynają pracę nad zwiększaniem swoich kompetencji negocjacyjnych.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Negocjacje – kiedy warto negocjować?
  • Definicje i kryteria negocjacji
  • Interesy a stanowiska w negocjacjach
  • Co negocjujemy?
II
Style osobowości a budowanie relacji w biznesie
  • Typy osobowości w kontekście negocjacji
  • Zasady komunikacji – kontrola i obserwowanie komunikacji drugiej strony
  • Komunikacja niewerbalna i werbalna
III
Przygotowanie do negocjacji
  • BATNA, WATNA
  • Rozpoznanie sytuacji
  • Emocje a fakty
IV
Style negocjacyjne
  • Styl twardy
  • Styl miękki
  • Styl rzeczowy
V
Praca warsztatowa

Dzień 2
I
Zasady negocjacji
  • Stereotypy w negocjacjach
  • Błędy wpływające na wynik negocjacji
  • Zasady prowadzenia skutecznych negocjacji
II
Siła argumentów
  • Odpowiedni dobór argumentów
  • Komunikowanie argumentów – wykorzystanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Zasady w ustalaniu priorytetów
III
Techniki negocjacji
  • Rozpoczynanie negocjacji
  • Techniki stosowane podczas negocjacji i sposoby obrony przed nimi
  • Dostosowanie technik do sytuacji negocjacyjnej
IV
Czynniki zewnętrzne wpływające na skuteczność negocjacji
  • Aspekty psychologiczne w negocjacjach
  • Miejsce i warunki prowadzenia negocjacji
  • Dopasowanie do drugiej strony negocjacji
V
Praca warsztatowa

VI
Podsumowanie, dyskusja