Szkolenia
First Time Manager
W pracy menedżera kluczowymi umiejętnościami są: umiejętność współpracy, podejmowania decyzji, wyznaczania zadań pracownikom, wspierania ich, wymaganie i egzekwowanie pożądanych zachowań, komunikatywność, umiejętność pracy on the job. Podczas szkolenia koncentrujemy się na nabyciu kluczowych i niezbędnych umiejętności menedżerskich potrzebnych do sprawnego zarządzania zespołem oraz sprawnej organizacji pracy w codzienności szefa zespołu.
Cel Szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności menedżerskich potrzebnych do sprawnego zarządzania zespołem oraz sprawnej organizacji pracy w codzienności szefa zespołu.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
  • Sprawnego kierowania zespołem.
  • Wypracowania autorytetu i wiarygodności w oczach swojego zespołu.
  • Skutecznego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów.
  • Odpowiedniego motywowania pracowników.
  • Bycia asertywnym.
  • Wyznaczania zadań pracownikom.
  • Egzekwowania odpowiednich zachowań.
  • Wspierania pracowników w osiąganiu celów poprzez pracę z nimi nad obszarami do rozwoju (on the job).
Dla kogo?
  • Przygotowujących się do objęcia stanowiska menedżerskiego.
  • Stawiających pierwsze kroki w roli menedżera.
  • Wszystkich, którzy chcą w przyszłości pracować na stanowisku lidera zespołu.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Rola i zadania menedżera
  • Skuteczność menedżera – czym jest i co na nią wpływa
  • Umiejętności przydatne w pracy menedżera
  • Cechy sprawnego menedżera
II
Autorytet i zaufanie w zespole
  • Budowanie autorytetu
  • Zachowania niszczące autorytet
  • Wypracowywanie zaufania w zespole
III
Komunikacja w grupie
  • Podejmowanie decyzji przez grupę
  • Proces decyzyjny
  • Trudności związane z podejmowaniem decyzji
  • Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
IV
Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda
  • Diagnozowanie etapów rozwoju pracowników wg Blancharda
  • Style zarządzania a sposób pracy z pracownikiem (wsparcie-szkoleniecoaching)
  • Zarządzanie poprzez cele
  • Rozwijanie potencjału pracowniczego z uwzględnieniem typów osobowości
Dzień 2
I
Delegowanie i wyznaczanie pracownikom zadań
  • Cel delegowania zadań
  • Sposoby delegowania zadań
  • Egzekwowanie wykonania zadania i odpowiednich zachowań
  • Informacja zwrotna
II
Motywowanie
  • Motywacja – czym jest i jaki jest jej mechanizm
  • Indywidualne motywatory – czym są i jak je rozpoznać
  • Jak ustalić sposób skutecznego motywowania pracowników
  • Jak skutecznie motywować
III
Zarządzanie czasem
  • Wyznaczanie celów
  • Priorytety
  • Metody zarządzania czasem
IV
Stres i strategie radzenia
sobie ze stresem
  • Czym jest stres i jaka jest jego rola
  • Mechanizmy powstawania stresu
  • Rozpoznanie własnych stresorów
  • Techniki radzenia sobie ze stresem
Dzień 3
I
Trudne decyzje
  • Przekazywanie trudnych decyzji podwładnym
  • Zwalnianie pracowników
  • Jak sobie radzić z narzekaniem u pracowników
  • Jak rozmawiać z odchodzącym pracownikiem
II
Praca „on the job”
  • Jak ustalić z pracownikiem obszar do rozwoju
  • Jak wspierać pracownika w osiąganiu przez niego celu
  • Praca „on the job”
  • Informacja zwrotna
III
Podsumowanie

IV
Wnioski

V
Praca warsztatowa