Szkolenia
Komunikacja w Zespole
Skuteczna komunikacja w miejscu pracy to klucz do budowania efektywnych zespołów, rozwiązywania konfliktów i osiągania sukcesów zawodowych. Podjęcie szkolenia z zakresu komunikacji pomoże uczestnikom rozwijać umiejętności, które są niezbędne do prowadzenia efektywnej i konstruktywnej komunikacji na co dzień.
Cel Szkolenia
Celem szkolenia jest zdolność prowadzenia efektywnej komunikacji, która przełoży się na lepszą współpracę w zespole, skuteczniejsze rozwiązywanie konfliktów i osiąganie wyższych wyników w pracy.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
  • Kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się.
  • Wdrażania efektywnej komunikacji w środowisku uczestnika szkolenia.
  • Komunikowania się w grupie.
  • Wzrost kompetencji w zakresie rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
Dla kogo?
  • Idealne dla menedżerów i liderów zespołów.
  • Wszystkich osób, niezależnie od stanowiska, które chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Proces komunikacji
  • Kanały komunikacji
  • Komunikacja werbalna
  • Komunikacja niewerbalna
  • Efekt pierwszego wrażenia i jego rola
II
Ustalenie celu
  • Do czego dążę – SMART
  • Argumentacja
  • Bariery utrudniające komunikację
  • Style komunikacji
  • Omówienie poszczególnych stylów
  • Test – jaki jest mój styl?
III
Aktywne słuchanie, rola i bariery w aktywnym słuchaniu
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Typy słuchaczy
  • Komunikaty pozawerbalne
  • Odbiór komunikatu przez słuchacza
IV
Budowanie relacji i odpowiedniego nastawienia
  • Zaufanie, empatia
  • Budowanie relacji
  • Komunikat „Ja”
Dzień 2
I
Percepcja
  • Spostrzeganie – czym jest i jego rola
  • Komunikacja i ujawnianie „Ja”
  • Okno Johari
  • Kwadrat von Thuna
II
Trudne sytuacje w zespole
  • Trudna sytuacja
  • Konflikt
  • Warsztat: rozwiązywanie trudnych sytuacji
III
Komunikacja w grupie
  • Podejmowanie decyzji przez grupę
  • Proces decyzyjny
  • Trudności związane z podejmowaniem decyzji
  • Radzenie sobie z trudnościami
IV
Podsumowanie
  • Co sprawia, że komunikacja jest skuteczna
  • Wnioski