Szkolenia
Trudny Klient w Call Center
Profesjonalna obsługa klienta to fundament każdej udanej firmy. Szkolenie z zakresu obsługi klienta pomoże uczestnikom zrozumieć, jak budować pozytywne relacje z klientami, skutecznie odpowiadać na ich potrzeby oraz jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami.
Cel Szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników do pracy z klientem, wzrost kompetencji pracowniczych w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, nabycie kompetencji w zakresie efektywnej komunikacji z klientem, rozwiązywania trudnych sytuacji w kontakcie z nim, czy radzenia sobie ze stresem w pracy.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
  • Porozumiewania się w pracy z klientem.
  • Rozpoznawania typów tzw. „trudnego klienta”.
  • Reagowania na zachowania sprawiające trudności w kontakcie z klientem.
  • Asertywnej postawy wobec różnych zachowań klientów.
  • Radzenia sobie ze stresem.
Dla kogo?
  • Pracowników działów obsługi klienta i sprzedaży.
  • Managerów działów, mających kontakt z klientem.
  • Wszystkich innych osób chcących porszerzyć swoją wiedzę i kompetencje w zakresie obsługi klienta.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Praca z kamerą
Dzięki ćwiczeniom z użyciem kamery, uczestnicy szkolenia mają możliwość dostrzeżenia swoich obszarów do poprawy i aktywnego ich przepracowania.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Obsługa klienta – wprowadzenie
  • Dobra obsługa klienta jako najważniejszy wyróżnik firmy na tle konkurencji
  • Marketing szeptany a budowanie wizerunku przez dział obsługi Klienta
  • Czego oczekują nasi klienci a co ich zraża w kontakcie z firmą
  • Budowanie relacji z klientem i jego lojalność
II
Komunikacja w obsłudze klienta
  • Firmowy savoir-vivre
  • Aktywne słuchanie
  • Sztuka zadawania pytań
  • Przejmowanie kontroli nad rozmową, zarządzanie informacją
  • Eliminowanie błędów komunikacyjnych
  • Słowa, jakich warto używać i zwroty, których warto unikać – programatory lingwistyczne
III
Komunikacja w obsłudze klienta przez telefon i mailowo
  • Znaczenie pierwszych sekund kontaktu telefonicznego
  • Kluczowe aspekty obsługi klienta przez telefon
  • Zasady komunikacji mailowej z klientem
Dzień 2
I
Obiekcje klientów
  • Czym są obiekcje i zastrzeżenia klienta
  • Skąd biorą się obiekcje i zastrzeżenia
  • Rodzaje obiekcji
  • Czy należy obawiać się obiekcji?
II
Radzenie sobie z obiekcjami I zastrzeżeniami klienta
  • Praktyczne warsztaty radzenia sobie z obiekcjami klientów
  • Gra szkoleniowa
III
Radzenie sobie z trudnymi Klientami
  • Typy klientów
  • Radzenie sobie z agresywnym rozmówcą
  • Rozmowa z Klientem nastawionym na „nie”
  • Radzenie sobie z Klientem dominującym w rozmowie
  • Praca z Klientem niepotrafiącym słuchać
  • Przejmowanie kontroli nad rozmową z Klientem dużo mówiącym
IV
Asertywność w obsłudze Klienta
  • Asertywna prośba
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna reakcja na agresję bądź manipulację
  • Asertywna informacja zwrotna
V
 Podsumowanie i rozdanie certyfikatów