Szkolenia
Asertywność w Miejscu Pracy i Poza Nią
Szkolenie z zakresu asertywności w miejscu pracy pomoże Ci rozwijać umiejętności skutecznej komunikacji, budowania zdrowych relacji oraz radzenia sobie z wyzwaniami zawodowymi.
Cel Szkolenia
Celem szkolenia jest ukształtowanie i wypracowanie postawy asertywnej w kontakcie z klientami, poprzez zapoznanie się z technikami wywierania wpływu, rozpoznawania ich i obrony przed nimi, jak i wypracowanie i przećwiczenie schematów pracy z tzw. trudnym klientem.
Podczas szkolenia koncentrujemy się szczególnie na nabyciu kluczowych umiejętności:
  • Wypracowania asertywnej postawy w stosunku do innych osób – pracowników, klientów.
  • Radzenia sobie w trudnych sytuacjach, reagowania w sytuacjach stresujących.
  • Rozpoznania manipulacji i radzenia sobie z nią.
  • Zdobycie wiedzy na temat technik wywierania wpływu powszechnie stosowanych w różnych sytuacjach życia codziennego.
  • Zmniejszenia stresu.
Dla kogo?
  • Pracowników działów obsługi klienta i sprzedaży lub osób zamierzających podjąć taką pracę.
  • Managerów działów, mających kontakt z klientem.
  • Wszystkich innych osób mających kontakt z klientem.
Metody Szkoleniowe
Angażujące wykłady
Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu.
Warsztaty i ćwiczenia
Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności.
Burze mózgów
Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.
Gry szkoleniowe
Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.
Dyskusja moderowana
Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.
Program Szkolenia
Dzień 1
I
Asertywność – czym jest i z czym się wiąże
  • Czym jest asertywność
  • W czym asertywność może nam pomóc
  • Twoje prawa
  • Test asertywności
  • Wnioski: Kiedy i w stosunku do kogo powinienem być bardziej asertywny?
II
Kształtowanie swojej asertywności
  • Przekonania przekładające się na trudności w byciu asertywnym
  • Postawy i zachowania pomocne w byciu asertywnym (niewerbalne)
  • Asertywne techniki komunikacji
  • Nawyki, które kształtują asertywność
III
Asertywność w praktyce
  • Asertywność w sytuacjach 1:1
  • Asertywność w sytuacjach grupowych
  • Wyrażanie uczuć
  • Odmawianie
  • Radzenie sobie z krytyką
IV
Asertywność w praktyce C.D.
  • Radzenie sobie w sytuacjach konfliktu, braku zgody
  • Odpieranie ataku
  • Osoby „toksyczne”
Dzień 2
I
Percepcja i komunikacja
  • Spostrzeganie – czym jest i jego rola
  • Komunikacja i ujawnianie „Ja”
  • Okno Johari
  • Kwadrat von Thuna
  • Jak komunikować się na spotkaniach biznesowych
  • Jak komunikować się w pracy, z przełożonymi
  • Jak wykorzystać asertywność w komunikacji
II
Negatywne emocje
  • Strach
  • Stres
  • Poczucie winy
  • Złość
  • Brak cierpliwości
III
Manipulacja
  • W jaki sposób obronić się przed manipulacją
  • Techniki wywierania wpływu (główne)
IV
Podsumowanie
  • Sytuacje trudne i budzące obawy
  • Dyskusja
  • Wnioski