Cel szkolenia: Nabycie i rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się, nabycie umiejętności wdrożenia efektywnej komunikacji w środowisku uczestnika szkolenia, nabycie umiejętności pracy z „trudnym klientem” oraz radzenia sobie ze stresem Program szkolenia: Proces komunikacji Kanały komunikacji Komunikacja werbalna Komunikacja niewerbalna Efekt pierwszego wrażenia i jego rola Ustalenie celu Do czego dążę – SMART Argumentacja […]

Cel szkolenia:

Nabycie i rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się, nabycie umiejętności wdrożenia efektywnej komunikacji w środowisku uczestnika szkolenia, nabycie umiejętności pracy z „trudnym klientem” oraz radzenia sobie ze stresem.

Furious redhead businesswoman wearing suit working on line using a smart phone in a desk at office. Business problem.

Zgłoszenie chęci udziału:

Imię i nazwisko*
Adres email*
Numer telefonu*
Temat szkolenia*

Program szkolenia:

Proces komunikacji

  • Kanały komunikacji
  • Komunikacja werbalna
  • Komunikacja niewerbalna
  • Efekt pierwszego wrażenia i jego rola

Ustalenie celu

  • Do czego dążę – SMART
  • Argumentacja
  • Bariery utrudniające komunikację

Style komunikacji

  • Omówienie poszczególnych stylów
  • Test – jaki jest mój styl?

Aktywne słuchanie, rola i bariery w aktywnym słuchaniu

  • Techniki aktywnego słuchania
  • Typy słuchaczy
  • Komunikaty pozawerbalne
  • Odbiór komunikatu przez słuchacza

Budowanie relacji i odpowiedniego nastawienia

  • Zaufanie, empatia
  • Budowanie relacji
  • Komunikat „Ja”

Percepcja

  • Spostrzeganie – czym jest i jego rola
  • Komunikacja i ujawnianie „Ja”
  • Okno Johari
  • Kwadrat von Thuna

Trudne sytuacje i asertywność w kontakcie z klientem

  • Trudny klient czy trudna sytuacja
  • Konflikt
  • Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • Zachowania asertywne
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna reakcja na krytykę i atak
  • Stres i sposoby radzenia sobie ze stresem

Komunikacja poprzez inne kanały

  • Sztuka komunikacji poprzez email
  • Social media
  • Korespondencja, pisma, listy

Podsumowanie

  • Co sprawia, że komunikacja jest skuteczna
  • Wnioski

 

Forma szkolenia: wykłady, warsztaty, ćwiczenia

Czas trwania: 16 godzin

Grupa docelowa:

  • Osoby pracujące w działach obsługi klienta lub zamierzające taką pracę podjąć
  • Osoby pracujące w działach sprzedaży
  • Osoby mające kontakt z klientami
  • Menedżerowie działów obsługi klienta/sprzedaży

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Większa efektywność pracy
  • Poprawa wizerunku Firmy w oczach klienta
  • Poprawa relacji z klientami
  • Lepsze radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  • Większa odporność na stres
  • Zwiększenie komfortu pracy

Korzystając ze szkolenia otrzymasz:

  • komplet materiałów szkoleniowych
  • lunch
  • dostęp do całodziennego bufetu kawowego
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • gwarancję indywidualnych konsultacji z trenerem przez 6 miesięcy od zakończenia szkolenia (telefonicznych i mailowych)

Metody szkolenia:

Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu

Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności

Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg.

Trenerzy stosując to narzędzie umożliwiają uczestnikom szkolenia spojrzenie na tematykę szkolenia z innej perspektywy, kreatywnie wpływając na przyswajanie nowej wiedzy.

Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy.

Dzięki ćwiczeniom z użyciem kamery, uczestnicy szkolenia mają możliwość dostrzeżenia swoich obszarów do poprawy i aktywnego ich przepracowania.