Komunikacja Interpersonalna

Komunikacja (ta werbalna i niewerbalna) odpowiada za 93% naszego sukcesu w osiąganiu zamierzonego celu. Zarówno w sytuacjach codziennych, w życiu prywatnym, ale również w sprawach zawodowych, w kontaktach z klientami czy z szefem. Na szczęście da się ją wytrenować! Wymaga to tylko odrobiny zaangażowania…

Zapisz się już teraz!

Cel szkolenia:

  • nabycie i rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się,
  • nabycie umiejętności wdrożenia efektywnej komunikacji w środowisku uczestnika szkolenia

Korzyści:


- zwiększenie kompetencji w zakresie efektywnego komunikowania się z innymi

- polepszenie współpracy w grupach

- poznanie i umiejętność stosowania różnych technik komunikacyjnych

- świadomość i umiejętność rozwiązywania konfliktów


Grupa docelowa:

  • Wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie lepszego porozumiewania się z innymi
  • Wszyscy, którzy chcą osiągać więcej poprzez skuteczniejsze porozumiewanie się
  • Wszyscy, którzy chcą być lepiej zrozumiani

Program szkolenia


  • Proces komunikacji
  • Kanały komunikacji
  • Komunikacja werbalna
  • Komunikacja niewerbalna
  • Efekt pierwszego wrażenia i jego rola
  • Ustalenie celu

  • Do czego dążę – SMART
  • Argumentacja
  • Bariery utrudniające komunikację
  • Style komunikacji

  • Omówienie poszczególnych stylów
  • Test – jaki jest mój styl?
  • Aktywne słuchanie, rola i bariery w aktywnym słuchaniu

  • Techniki aktywnego słuchania
  • Typy słuchaczy
  • Komunikaty pozawerbalne
  • Odbiór komunikatu przez słuchacza
  • Budowanie relacji i odpowiedniego nastawienia

  • Zaufanie, empatia
  • Budowanie relacji
  • Komunikat „Ja”
  • Percepcja

  • Spostrzeganie – czym jest i jego rola
  • Komunikacja i ujawnianie „Ja”
  • Okno Johari
  • Kwadrat von Thuna
  • Podsumowanie

  • Co sprawia, że komunikacja jest skuteczna
  • Wnioski

Forma szkolenia: wykłady, warsztaty, ćwiczenia

Czas trwania: 8h


Korzystając ze szkolenia otrzymasz:


√ komplet materiałów szkoleniowych

√ lunch

√ dostęp do całodziennego bufetu kawowego

√ imienny certyfikat ukończenia szkolenia

√ gwarancję indywidualnych konsultacji z trenerem przez 6 miesięcy od zakończenia szkolenia (telefonicznych i mailowych)


Metody szkolenia:


Wykład angażujący uczestników szkolenia

Trenerzy przekazują wiedzę teoretyczną angażując uczestników szkolenia do aktywnego udziału w szkoleniu

Warsztaty i ćwiczenia

Trenerzy angażują uczestników szkolenia do przećwiczenia poznawanych umiejętności poprzez specjalnie przygotowane zestawy zadań, kreatywnych ćwiczeń i innych aktywności

Burze mózgów

Trenerzy aktywizują grupę w celu wspólnego poszukiwania nowych pomysłów, kreatywnych rozwiązań, nowych dróg

Dyskusja moderowana

Dyskusja jest dla uczestników szkolenia źródłem wymiany doświadczeń, możliwością podzielenia się swoją wiedzą z innymi oraz spojrzenia na problem z innej perspektywy