Effective Strategies of Master Negotiations in English (Efektywne Strategie Mistrza Negocjacji w jęz. angielskim)

Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji i rozwiniecie umiejętności w zakresie prowadzenia efektywnych negocjacji w jęz. angielskim. Uczy ono specyficznych, nowoczesnych technik i strategii negocjacji. Uczestnicy zdobywają praktyczną wiedzę i umiejętności prowadzenia efektywnych negocjacji. Przeznaczone jest ono dla osób, których praca wymaga negocjacji w języku angielskim lub osób, które chcą się nauczyć techniki efektywnej negocjacji.

Zapisz się już teraz!
OPIS SZKOLENIA
Szkolenie Effective Strategies of Master Negotiations in English jest całkowicie prowadzone w języku angielskim przez kanadyjskiego trenera (Native Speaker), który posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu nowoczesnych skutecznych szkoleń z zakresu negocjacji, zarządzania, leadershipu i innych, w firmach na całym świecie: w Kanadzie, USA, Austrii, UK, Francji, Niemczech, Chinach, Rumunii, Polsce, Czechach i innych. Szkolenie to ma na celu zwiększenie kompetencji w zakresie prowadzenia negocjacji zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym. Ma ono także na celu rozwiniecie umiejętności i nauki technik prowadzenia efektywnych negocjacji w języku angielskim. Szkolenie Effective Strategies of Master Negotiations in English pozwala także nabyć i rozwinąć umiejętności formułowania i wdrażania w życie strategii prowadzenia efektywnych negocjacji businessowych. Szkolenie prowadzone jest w charakterze warsztatowym i obejmuje praktyczną naukę technik efektywnych negocjacji.
DESCRIPTION OF THE SEMINAR:
A true seminar conducted by an experienced Canadian Business Negotiator. Anything you want in life is owned or controlled by someone else. Whenever you are in contact with another person you’re negotiating. You must structure the negotiations that they get what they want and you get what you want. This way you will be more successful in life and will remove a great deal of stress and friction. Negotiations is handling people. There are maneuvers (tactics) that take place in negotiations and in order to become an effective Master Business Negotiator you need to know them and know how to use them. An effective Master Business Negotiator negotiates by a set of rules, just like playing the game of chess. The big difference between negotiating and chess is that, in negotiations, the other person doesn’t have to know the rules. There are predictable responses to the maneuvers (tactics) that take place in negotiations. Your opponent will respond predictably to the moves that you as Master Business Negotiator will make. At the same time, you as an effective Master Business Negotiator will be able to recognize the maneuvers (tactics) that the opponent is using on you and will learn how to diffuse and/or how to eliminate them. In this seminar the participants will be learning the maneuvers/tactics to use to get what they want and the maneuvers/tactics the other side will try to use on them and how to defuse and eliminate them and in the end get what THEY want. Moreover, participants will learn how to negotiating and how to do business with Americans as well as other nationals (English, French, Germans, Koreans, Japanese, Chines, Russians, Middle Eastern, etc.).
PROFIL UCZESTNIKÓW:
Szkolenie Effective Strategies of Master Negotiations in English przeznaczone jest dla osób, których praca wymaga negocjacji w języku angielskim lub osób, które chcą się nauczyć techniki efektywnej negocjacji.
CEL SZKOLENIA
Szkolenie Effective Strategies of Master Negotiations in English jest całkowicie prowadzone w języku angielskim i ma na celu zwiększenie kompetencji w zakresie prowadzenia negocjacji zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym. Ma ono także na celu rozwiniecie umiejętności i nauki technik prowadzenia efektywnych negocjacji w języku angielskim. Szkolenie Effective Strategies of Master Negotiations in English pozwala także nabyć i rozwinąć umiejętności formułowania i wdrażania w życie strategii prowadzenia efektywnych negocjacji. Szkolenie prowadzone jest w charakterze warsztatowym i obejmuje praktyczną naukę technik efektywnych negocjacji.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Uczestnicy szkolenia: Zdobędą wiedzę, czym naprawdę są negocjacje Zdobędą wiedzę na temat krytycznych elementów negocjacji Zwiększą swoje kompetencje w zakresie prowadzenia negocjacji zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym. Nabędą i rozwiną umiejętności formułowania i wdrażania w życie strategii prowadzenia efektywnych negocjacji Poznają i rozwiną umiejętność różnych technik prowadzenia efektywnych negocjacji Rozwiną umiejętność efektywnej komunikacji w zakresie prowadzenia negocjacji w języku angielskim Rozwiną i udoskonalą umiejętności przygotowywania celów i strategii do negocjacji w języku angielskim Rozwiną umiejętności zadawania odpowiednich pytań, inicjowania i reagowania na propozycje oraz osiągania porozumienia Poznają różne rodzaje negocjacji Poznają sposoby zarządzania i rozwiązywania konfliktów podczas negocjacji
Program: Effective Strategies of Master Negotiations in English
PART I: Playing the Power Negotiating Game
1. What Is Power Negotiating 2. What to ask for 3. How much is enough 4. When to make an offer 5. How to respond to the other side’s offer 6. To confront or not to confront
Master Negotiating Techniques – The basics:
8. The Reluctant Seller and the Reluctant Buyer 9. The use of Higher Authority 10. Handling the Person Who Has No Authority to Decide 11. The Counter Gambits to Higher Authority 12. The Declining Value of Services 13. To Split or not to Split the Difference? 14. Handling Impasses 15. Handling Stalemates 16. Handling Deadlocks 17. To Ask or not to Ask for a Trade-Off
Master Negotiating Techniques – Intermediate:
18. Good Cop/Bad Cop technique 19. Counter Gambits to Good Cap/Bad Cap 20. What’s Nibbling 21. To Nibble or not to Nibble 22. Look Out for People Nibbling on You 23. Prevent the Other Side From Nibbling on You 24. Preventing Post-Negotiation Nibbles 25. To Taper or not to Taper Concessions 26. The Withdrawing an Offer Gambit 27. Positioning for Easy Acceptance 28. The Decoy 29. The Red Herring 30. To Commit first or not to Commit 31. Who should write the contract 32. What to concentrate on in High Power Negotiations 33. How to treat the other side during and after the negotiations
Master Negotiating Techniques – Advanced:
34. To Walk Away or not to Walk Away? 35. When to Walk Away? 36. How to Develop Walk-Away Power 37. How to Project Walk-Away Power 38. Take It or Leave It 39. Responding to Take It or Leave It 40. The Fait Accompli 41. The Hot Potato 42. How to issue an Effective Ultimatum 43. How to Effectively respond to an Ultimatum 44. Many, many more Effective High Power Negotiation techniques.
PART II: Resolving Tough Negotiating Problems
45. To Mediate or not to Mediate? 46. The Art of Mediation 47. The Importance of Mediation 48. Shall Mediator Be Perceived as Neutral 49. Resolution Stage 50. The Art of Arbitration 51. Setting Up the Arbitration Neutrality of the Arbitrators Preliminary Meeting 52. Exchange of Information Prior to the First Hearing 53. The Arbitration Hearing 54. Conduct of the Arbitrator 55. An Important Difference Between Arbitration and Litigation 56. The Art of Conflict Resolution
PART III: Negotiating Pressure Points
57. Time Pressure 58. When to Tie Up All the Details 59. Flexibility Under Time Pressure 60. When do People Become More Flexible 61. Acceptance Time 62. Intelligence power
PART IV: 6 Rules of successful Power Negotiations:
• Rule 1: To Admit or not to Admit That You Don’t Know? • Rule 2: Should you Ask the Questions? • Rule 3: What type of Questions to Ask? • Rule 4: Where You Ask the Question Makes a Big Difference? • Rule 5: Ask Other People • Rule 6: Ask Questions for Reasons, Not Gathering Information
PART V: Negotiating With Americans
64. How Americans Negotiate 65. The American Art of the Deal 66. High-Context vs. Low-Context Negotiations 67. Getting Down to Business With Non-Americans
PART VI: How to Do Business with Americans: A Guide for Non- Americans
68. Are Americans Succinct 69. How do Americans Answer Questions? 70. How do Americans Talk? 71. Are Americans Very Patriotic? 72. The American Class System 73. Religion in America 74. What is the Frontier Mentality? 75. How do Americans view time 76. Are Americans Opinionated 77. Are American Friendly 78. Business Cards 79. Tipping in America 80. The Diverse Population of America 81. Are American Self-Reliant 82. A Final Word About Americans
PART VII: Negotiating Characteristics of Americans
83. How do Americans Communicate? 84. Do Americans Make Outrageous Initial Demands? 85. Do Americans Negotiate in Groups or Alone? 86. Do Americans Display Emotions when negotiating? 87. What’s Americans outlook on Profits 88. Do Americans Speak Foreign Languages? 89. Are Americans well-Travelled? 90. Are Americans comfortable With Silence? 91. Do Americans Admit That They Don’t Know?
PART VIII: Negotiating Characteristics of Non-Americans
92. English People 93. French People 94. German People 95. Asian People 96. Russian People 97. Middle Eastern People
PART IX: Understanding the Players
98. Body Language: How to Read People? 99. Where and how to Negotiate? 100. The Handshake 101. Where to Sit at a Conference 102. When to Get Down to Business 103. Eye Blinking Rate 104. the Head movement 105. When the Hand Goes to the Head 106. Keep Your Eyes on the Hands 107. What Eyeglass Wearers Can Tell You 108. Proxemics 109. Hidden Meanings in Conversation
PART X: The Personal Characteristics of an Effective Power Negotiator
110. The Courage to Probe for More Information 111. The Patience to Outlast the Other Negotiator 112. The Courage to Ask for More 113. The Integrity to Press for a Win-Win Solution 114. The Willingness to Be a Good Listener
PART XI: The Attitudes of a Power Negotiator
115. The Willingness to Live With Ambiguity 116. Be Resilient 117. A Competitive Spirit 118. Don’t Be Conflict-Averse 119. The Beliefs of a Power Negotiator 120. Negotiating Is Always a Two-Way Affair 121. Negotiating Is Played by a Set of Rules 122. “No” Is Simply an Opening Negotiating Position
PART XII: Developing Power over the Other Side
123. Legitimate Power 124. Other Forms of Legitimate Power 125. Legitimate Power as an Intimidation Factor 126. Some Titles Don’t Mean a Thing 127. Reward Power 128. Reward Power as an Intimidation Factor 129. Coercive Power 130. Reverent Power 131. Reverent Power as an Intimidating Factor 132. Charismatic Power 133. Charismatic Power as an Intimidating Factor 134. Expertise Power 135. Expertise Power as an Intimidating Factor 136. Situation Power 137. Information Power 138. Information Power as an Intimation Factor 139. Combinations of Power 140. Other Forms of Power 141. The Power of Risk Sharing 142. The Power of Confusion 143. The Power of Communicating Options
PART XIII: Negotiating Drives
145. The Competitive Drive 146. The Solutional Drive 147. The Personal Drive 148. The Organizational Drive 149. The Attitudinal Drive
PART XIV: The Rules of Win-Win Negotiations
• Rule 1 of Win-Win Negotiations • Rule 2 of Win-Win Negotiations • Rule 3 of Win-Win Negotiations • Rule 4 of Win - Win Negotiations
PART XV: SUMMARY OF THE COURSE and Q & A
Wyżej wymieniony program szkolenia Effective Strategies of Master Negotiations in English ma charakter informacyjny. Program szkolenia dostosowany jest do potrzeb i oczekiwań klienta.
Forma Szkolenia:
Szkolenie Effective Strategies of Master Negotiations in English ma charakter warsztatowy i w całości jest prowadzone w języku angielskim. Szkolenie prowadzone w języku angielskim składa się z wykładów połączonych z prezentacją multimedialną. W szkoleniu zastosowano dużo praktycznych przykładów analiz przypadków (Case studies), gier negocjacyjnych i dużo praktyki. Uczestnicy będą mogli od razu przetestować zdobytą wiedzę. Szkolenie składa się z analiz przykładowych negocjacji, symulacji, dyskusji, pracy indywidualnej, pracy w parach i grupach, pracy z kamerą, nagrań audio, nagrania video, testów i quizów.